Met 25 jaar ervaring in de evenementensector begon zijn ondernemersreis in 2013 met een eigen eventagency. Van een eenmanszaak groeide het organisch naar een team van acht mensen, overleefde het de coronacrisis, en onderging het een fusie die het team deed uitgroeien tot 25 medewerkers. Maar soms betekent groeien ook durven kiezen voor een nieuwe start. Sinds 1 juli 2023 staat Matthias weer aan het roer van zijn eigen bedrijf, Just Eddy - geen startup, maar een doorstart met een duidelijke visie.
Na een fusie die resulteerde in een team van 25 mensen, koos Matthias bewust voor een nieuwe start met Just Eddy. "Ik ben een echte buikgevoel-ondernemer die niet te hard in structuren kan en wil denken," vertelt hij. Deze realisatie, ondersteund door gesprekken met een business coach, leidde tot het inzicht dat hij het beste functioneert als 'patrouilleleider' - iemand die excelleert in het leiden van een klein, hecht team.
Voor Matthias draait succes niet om grootschalige groei of indrukwekkende cijfers. "Ik voel me nu gewoon heel goed met een kleiner team waarmee ik echt de dingen kan doen die ik leuk vind," zegt hij. Deze focus op kwaliteit en werkplezier vertaalt zich in langdurige klantrelaties waar beide partijen energie uit halen. Het is deze authentieke aanpak die Just Eddy onderscheidt in de markt.
De evenementensector staat bekend om zijn chaos en stresspieken, maar volgens Matthias is dat juist waar goede eventmanagers in excelleren. Toch heeft hij geleerd om bewust om te gaan met mentale uitdagingen. Door eerdere ervaringen met burnout-achtige situaties weet hij nu beter hoe hij hiermee moet omgaan. Zijn aanpak? Een volledig horizontale bedrijfsstructuur met maximale flexibiliteit en openheid. "Bij ons moet je negen van de tien dagen gelukkig naar je werk kunnen komen. Is dat niet zo? Dan praten we erover."
Voor Matthias is de sleutel tot duurzaam ondernemerschap het volgen van je passie, ook al betekent dat soms een stap terug doen om weer vooruit te kunnen springen. Zijn verhaal toont aan dat succesvol ondernemen niet draait om de grootte van je bedrijf, maar om de impact die je maakt - zowel voor je klanten als je medewerkers.