Accountants en belastingadviseurs

Accountantskantoor FinFuture: meer communiceren door te digitaliseren

Geschreven door Andy Hens | 17 september 2020

Liantis sprak met Maarten Kowalskyj, medeoprichter van het accountantskantoor FinFuture Maarten vertelt ons over het belang van digitalisatie en persoonlijke communicatie: “Door in te zetten op digitalisatie, heb je meer tijd voor advies op maat.” Hoe FinFuture dat precies aanpakt, lees je hier.

 

De fundering: een mooie samenwerking

In hartje Limburg kan je sinds 2016 het accountantskantoor ‘FinFuture’ vinden. Maarten Kowalskyj en Steve Bussé richtten het kantoor samen op.

Maarten: “In de jaren dat we samenwerken, zijn er weinig meningsverschillen geweest. Als er iets is, dan komen we altijd wel tot een goede oplossing. We hebben allebei hetzelfde doel voor ogen en weten allebei waar we naartoe willen, zowel voor onszelf als voor het kantoor”.

 

Op naar een digitale toekomst

FinFuture heeft zijn naam niet gestolen: de verzameling van ‘Financial’ en ‘Future’, toont de mate waarin Maarten en Steve zich willen richten op de financiële toekomst. Ze profileren zich als een jong, dynamisch en toekomstgericht bedrijf.

“We passen ons snel aan nieuwe regelgeving aan, zijn mee met nieuwe software en kunnen daardoor gemakkelijk digitaliseren. Als ik ons op dat vlak vergelijk met andere kantoren, staan we toch heel ver”, vertelt Maarten.

FinFuture is dit jaar gestart met het digitaal boekhoudersplatform ‘Yuki’. Momenteel werkt de helft van hun klanten digitaal, het doel is om vanaf januari te evolueren naar 90%.

“De klant kan alles digitaal raadplegen via de app of via het boekhoudportaal van ‘Yuki’. Ik merk ook dat de feedback van klanten echt positief is”, vertelt Maarten.

Het grote voordeel van digitaal werken?

“De klant heeft nu ook tijdens het jaar zicht op z’n cijfers, en niet enkel bij het maken van de jaarrekening. Vroeger moest je in al je kasten gaan zoeken naar een factuur. Nu heeft iedereen alles ter beschikking. Alles wordt ook continue bijgewerkt en wij kunnen ook gemakkelijker alles opvolgen”, aldus Maarten.

 

Persoonlijk contact voorop

Naast digitalisering, wil FinFuture zich van de concurrentie onderscheiden door persoonlijk contact met de klant. Maarten ziet zichzelf dan ook als een echte adviseur.

“Een adviseur staat dicht bij de klant en daardoor heb je ook een betere band. Je komt gemakkelijk samen tot oplossingen en kan veel sneller schakelen”, verduidelijkt hij.

Op die manier kunnen klanten ook sneller groeien.

“Een klant is bij ons geen nummertje, we gaan echt voor een persoonlijke aanpak en geven advies op maat. Als een klant groeit, dan is dat ook voordelig voor ons. Dus we zetten daar graag op in”, aldus Maarten.

 

Samen sterk tegen de coronacrisis

Dankzij hun digitale werking en goed contact met de klanten, ondervond FinFuture weinig impact van de coronacrisis. Ook hun klanten wisten er goed tegen op te boksen:

“Ook bij onze klanten merken we niet veel impact van de coronacrisis. De klanten in de horeca waren bijvoorbeeld heel inventief en zijn snel overgeschakeld naar afhaal om inkomsten te genereren.”

FinFuture vond de ondersteuning van Liantis tijdens de coronacrisis ook bijzonder nuttig.

Maarten: “Liantis heeft goed ingespeeld op de crisis door ons goed te informeren over alle veranderingen. Dat vond ik echt een groot pluspunt.”

 

Liantis: duidelijke digitale tools

FinFuture werkt al een tijdje samen met Liantis. Maarten is vooral tevreden over de simpliciteit van de digitale tools. Het hele team kent ze vanbinnen en vanbuiten.

“De tools zijn heel handig, flexibel en intuïtief. Het wijst allemaal een beetje zichzelf uit. Het is voor ons belangrijk dat we snel kunnen inloggen en gemakkelijk informatie kunnen raadplegen. Dat is bij Liantis zeker het geval”, vertelt Maarten.