Accountants en belastingadviseurs

Sociale bijdragen aanpassen via de tool Bedrijfsleidersbeheer - stappenplan

Geschreven door Andy Hens | 07 december 2022

Liantis investeert volop in digitale oplossingen voor klanten en partners. De tool Bedrijfsleidersbeheer is er zo eentje die jou heel wat tijd bespaart. Hij bevat ingebouwde, slimme filters die aan de hand van KPI’s afwijkende klantendossiers uit je klantenportefeuille haalt en in een overzichtelijke lijst giet. Zo optimaliseer je in een handomdraai heel wat dossiers van bedrijfsleiders.

Zo gebruik je de tool!

Met de slimme filters zie in een oogopslag zien bij welke bedrijfsleiders je de sociale bijdragen kan optimaliseren. Om zelf zo’n overzicht te creëren volg je deze stappen:

  • Je gebruikt de filter van de KPI’s en selecteert “Sterke afwijking tussen aangerekende en optimale sociale bijdragen”

  • Klik vervolgens op de naam van de bedrijfsleider om het loonpakket te bekijken.
  • Aan de rechterkant klik je op “Openen check-up” om te kijken hoe groot het verschil is tussen aangerekende en optimale sociale bijdragen. 

 

 

 

 

 


  • Daarna klik je op “Nieuw voorstel” en gebruik je het potloodje bij de rubriek “Sociale zekerheid”.

  • Selecteer “Optimale sociale bijdragen”.





 

 

  • Kies uiteindelijk “Voorstel doorsturen” om de sociale bijdragen te optimaliseren.

Voor wie?

Dit is de ideale manier om de bijdrage te optimaliseren voor je klanten die bedrijfsleider zijn in een vennootschap en aangesloten zijn bij Liantis sociaal verzekeringsfonds én Liantis sociaal secretariaat. Je stemt de sociale bijdragen je klant onmiddellijk af op het loon dat werd uitbetaald door de vennootschap en vermijd hoge regularisaties.

Tip! Via de filter ‘SVF’ zie je meteen welke klanten dat zijn. Zie je een groen vinkje staan bij de naam van de bedrijfsleider, dan is hij of zij aangesloten bij beide entiteiten.