Een volledige digitale en zo laagdrempelig mogelijke werking: bij Mijnboekhouder.eu zweren ze erbij. Liantis sprak met Celine Van Geyt, medeoprichtster van het bedrijf, over hun unieke en no-nonsenseaanpak.
Mijnboekhouder.eu werd in 2017 opgericht door Celine Van Geyt en Robin Van De Velde. De twee leerden elkaar kennen op een boekhouderseminarie en van het een kwam het ander: binnen het halfjaar besloten ze om samen te werken.
Zoals je op de website van Mijnboekhouder.eu kan zien, zijn Celine en Robin nochtans twee totaal tegenovergestelde types. Celine houdt van orde en structuur, terwijl Robin een tikkeltje chaotisch is en out of the box denkt. Maar ze geloofden in hun complementariteit en klopten daarom bij Liantis aan voor een samenwerkingstraject.
Celine: “Robin en ik zijn heel verschillend en hebben ook een andere manier van aanpakken. Tijdens het samenwerkingstraject hebben we geleerd hoe we op elkaar kunnen inspelen en hoe we onze samenwerking goed kunnen blijven onderhouden. Dat traject heeft er ongetwijfeld voor gezorgd dat we nu nog altijd heel graag samenwerken.”
Mijnboekhouder.eu is een tikkeltje anders dan andere boekhoudkantoren. Wat maakt hen zo uniek?
“We zijn een modern kantoor en proberen weg te blijven van het duffe boekhoudersimago. We doen dat door zelf jong van geest te zijn. (lacht) Onze leuze is ‘boekhouden zonder gedoe’: geen gedoe voor de klant, maar ook niet voor ons”, verduidelijkt Celine.
Dat ‘boekhouden zonder gedoe’ uit zich op verschillende manieren:
Mijnboekhouder.eu werkt volledig digitaal.
Celine: “Daar gaan we echt 100% voor. Via ons digitaal systeem ‘Yuki’ kan de klant zelf documenten opladen en zijn boekhouding consulteren. Dat werkt heel vlot.”
Klanten kunnen ook gemakkelijk communiceren via het systeem en bijvoorbeeld alle nodige vragen rechtstreeks aan hun boekhouder stellen. Het grote voordeel van dat digitaal werken? Celine vat het voor ons samen:
Het kantoor wil zo laagdrempelig mogelijk communiceren met klanten. Daarom passen ze ook hun taal aan, en stappen ze af van het typische boekhoudjargon.
“We praten tegen onze klanten zoals we tegen elkaar praten. Je klant moet kunnen begrijpen wat je uitlegt, anders ben je hem snel kwijt”, verduidelijkt Celine.
Ze hecht ook veel belang aan een nauw, persoonlijk contact met de klant. De nadruk ligt dan ook op samenwerken.
“Onze klant heeft geen schrik om vragen te stellen en daar wordt ook niet extra voor aangerekend. Er is bij ons een continue communicatie van vraag en antwoord, zo kan je pas echt goed samenwerken”, vertelt Celine.
De nauwe en persoonlijke samenwerking uit zich ook in een goede relatie met de klant: “Ik heb bij al onze klanten een heel goed gevoel, we hebben een persoonlijke band.”
Celine en Robin kozen heel bewust voor Liantis. Ze vinden er veel van hun manier van werken terug.
“Omdat het kantoor in Leuven vlakbij ons oud kantoor was, konden we makkelijk eens bij elkaar binnenspringen. Daardoor volgde er snel een goed persoonlijk contact. Het contact is ook altijd hartelijk en ‘to the point’, precies hoe wij zelf onze klanten benaderen”, aldus Celine.
Wat Celine ook apprecieert, is dat Liantis altijd openstaat voor constructieve feedback.
“Als ik vind dat er iets beter kan, dan geef ik dat door en dan doen ze daar echt iets mee. Ik heb niet het gevoel dat we de zoveelste boekhouder zijn, er is echt een goede band”, sluit Celine af.