Werken bij Liantis

Nancy Verloo: van alle markten thuis, maar nu als klantenadviseur thuis bij Liantis

Geschreven door Florence Van Coillie | Oct 5, 2022 10:37:50 AM

In het groot insectenboek ga ik op zoek naar wat het verschil is tussen een duizendpoot en een bezige bij. Geen, zo blijkt. Bij allebei prijkt een foto van Nancy Verloo. Accountmanager, purser, docent vastgoedstyling, personal assistant, teamcoach, mede-eigenaar van een fitnesszaak… ze was het allemaal. Tot ze haar huidige habitat vond: Liantis, waar ze werkt als klantenadviseur.

Visitekaartje

De bevlogenheid waarmee Nancy vertelt, is aanstekelijk en charmant. “Er is één ding dat ik niet kan, en dat is mezelf verkopen”, beweert ze stellig, maar toch ben ik vanaf minuut 1 verkocht. En ik niet alleen blijkbaar, want ook werkgever Liantis ging na haar sollicitatie meteen overstag.

“Ik kende het bedrijf natuurlijk al, want we werkten samen voor de loonberekening van mijn personeel. Toen al voelde ik: de sfeer is daar zó tof, daar zou ik nog wel willen werken. De vacature van ‘klantenadviseur sociaal verzekeringsfonds’ sprong me ogenblikkelijk in het oog. De rest is geschiedenis.”

Recente geschiedenis, want Nancy’s nieuwe functietitel prijkt nog maar op haar visitekaartje sinds eind februari van dit jaar.

“De voeling met de materie is in mijn geval niet nieuw. Ik hou ervan. Zo boeiend allemaal, ik doe dit echt supergraag. Het feit dat ik zelf ooit zelfstandige was, mag dan misschien wel handig van pas komen, toch is het absoluut geen must. Die voeling waar ik net van sprak, dat wel!”

“Neen! De job is helemaal niet saai. Het is sexy. Toch zeker als je die klik weet te vinden tussen materie en klant. En zo de mensen coacht en vooruithelpt, dat is de drive die me elke dag voldoening geeft.”

 

Allesbehalve saai

Met haar betoog geeft Nancy inkijk in wat volgens haar de belangrijkste eigenschappen zijn voor nieuwe klantenadviseurs.

“Eerst en vooral luisteren. En dan kom ik nog maar eens bij dat aanvoelen terecht. Interesse is echt key. Het willen kennen, het willen leren, zodanig dat je kan springen naar en tussen de verschillende mogelijkheden. Dan pas ben je in mijn ogen een goede adviseur. Op het moment dat je de klant oplossingen kunt aanreiken en zeggen: ‘Dit kunnen we voor u doen, en dat, en dat ook. Vertel maar wat u zelf ziet zitten.’ Volgens mij is snel kunnen schakelen met andere woorden een niet te onderschatten troef.”

Dat de goegemeente de job van klantenadviseur soms als saai percipieert, kan bij Nancy slechts op weinig bijval rekenen.

“Neen! Dat is helemaal niet saai. Het is sexy. Toch zeker als je die klik weet te vinden tussen materie en klant. En zo de mensen coacht en vooruithelpt, dat is de drive die me elke dag voldoening geeft.”

 

Manlief

Daarnaast is het volgens Nancy belangrijk om een goede organisatie voor jezelf na te streven.

“Mails, meetings, taken en afspraken. Je moet het allemaal gedaan krijgen. Zonder het nodige organisatietalent verlies je volgens mij al snel de controle. En de obligate telefoontjes, die zijn er uiteraard ook. Maar ook die zijn plezant. Jammer dat er nog altijd mensen zijn die op dat telefoongedeelte – en vergeef me de volgende term – afhaken.”

De gelaagdheid van Nancy maakt haar uitermate geschikt voor haar werk. Door haar verleden als coach weet en voelt ze waar mensen mee bezig zijn, wat hun struikelblokken zijn en hoe zij hen daarin kan helpen. Het zorgt voor een vertrouwensband met haar klanten, die af en toe ook eens expliciet wordt uitgesproken.

“Daar doe je het uiteindelijk voor. Onbeschrijfelijk, wat zo’n bevestigend mailtje van een klant kan betekenen. Alleszins al een enorme boost voor het zelfvertrouwen, zoveel is zeker.

Op aanraden van mijn man heb ik nu zelfs een mapje ‘complimenten’ op mijn computer, waarin ik alle erkentelijke en lieve berichten van mijn klanten bewaar. Soms is het gewoon goed van eens naar mijn man te luisteren, dat compliment moet ik hem wel geven.”